بازار سرپوشیده بدستِن، از جاهای دیدنی و جذاب ترابزون مخصوصا برای کسانی که عاشق خرید کردنو حس خوبِ خریدنند؛ است. این بازار توسط عثمانی ها، در قرن شانزدهم ساخته شده است و از قدیمی ترین ساختمان تجاری این شهر است.

بازار بدستن با یک گنبد و تقارن و قوس عالی، یک مکان دوست داشتنی برای خرید کردن است، نمای بیرونی مستطیل شکل با ابعاد 20*60 متر است در این بازار سر پوشیده، انواع مختلفی از خوراکی ها، ادویه جات، صنایع دستی بسیار متنوع، سوغاتی های رنگی رنگی جالب به فروش می رسد.
همچنین در این بازارچه ی سنتی می توانید چای گوارا بنوشید.

این بازار یادگار دوره عثمانی است. اگر از بازارهای باستانی شیراز و اصفهان دیدن کرده باشید و به بدستن بروید، به خوبی شباهت شیوه ساخت بازار حکومت صفوی و عثمانی در ایران و ترکیه را مشاهده می‌کنید.

اینطور که نقل شده بازار فوق به دستور مادر سلطان سلیم بنا گشته و در بین تمامی بازارهای ترکیه، بدستن ترابزون تنها نمونه‌ای است که مسجدی با یک گنبد دارد. به هر حال، اگر قصد دارید لباس، ادویه، صنایع دستی و سوغاتی‌های ترکیه را با قیمتی مناسب و کیفیت بالا تهیه کنید، بدستن با 60 راهرو و بیش از پنج هزار غرفه انتخاب بدی نیست.

بازار سرپوشیده بدستن، دارای مساحتی حدود 48 هزار متر مربع است که 60 راهرو و حدودا 5500 مغازه را در خود جای داده است. در این بازارچه مغازه های بیشماری از عتیقه جات و صنایع دستی وجود دارد.