“If you’re going to survive out there, you’ve really got to know  where your towel is”
 Ford Prefect, Hitchhikers Guide to the Galaxy
اگر می‌خواهید در آنجا زنده بمانید، واقعا باید بدانید که حوله شما کجاست؟

این نقل قول برای حوله واقعا می‌تواند صحیح باشد. حوله‌های مسافرتی عالی هستند. حوله‌های مسافرتی فواید بی‌شماری دارند که می‌توانید، از آنها برای کمپینگ آخر هفته، پیاده روی، رفتن به ساحل، سفر با کوله پشتی و یا اقامت در یک هاستل استفاده کنید. با این همه کارآیی چرا نباید یک حوله مسافرتی در میان وسایل سفر و کمپینگ شما باشد. من پنج دلیل برای اینکه شما باید یک حوله مسافرتی همراه خود داشته باشید ذکر می‌کنم و در مورد اینکه چگونه از آن به درستی مراقبت کنیم تا سال‌های سال برای شما کار کند، صحبت خواهم کرد.

1. حوله‌های مسافرتی خاصیت جذب بالایی دارند.
اکثر حوله‌های مسافرتی موجود در بازار از میکرو فیبر ساخته شده‌اند و  جذب کننده‎‌تر از یک حوله سنتی هستند. من حتی از یک حوله مسافرتی برای تمیز کردن یک چادر مرطوب نیز استفاده کرده‌ام. با توجه به جذب بالای آنها، واقعا نیازی به حوله‌های معمولی نمی‌باشد. این حوله‌ها به سرعت شما را خشک می‌کنند.

2. حوله‌های مسافرتی سریع خشک می‌شوند
یکی از بهترین خاصیت‌های این حوله‌ها بعد از جذب بالایی که دارند، سرعت‌شان در خشک شدن می‌باشد. این حوله‌ها به خاطر نوع مواد تشکیل دهنده آن، به سرعت خشک می‌شوند. این به آن معنی است که شما مجبور نیستید، ساعت‌ها حوله خود را به در و دیوار آویزان کنید تا خشک بشوند و در نهایت بدون آنکه کاملا خشک شوند آن‌ها را  به صورت مرطوب داخل ماشین یا کوله خود قرار دهید. حتما تا به حال بوی حوله مرطوب را در داخل ماشین خود حس کرده‌اید. این دقیقا همان چیزی است که با وجود یک حوله مسافرتی برای شما اتفاق نمی‌افتد. 

3. حوله‌های مسافرتی فضای بسیار کمی را می‌گیرند.
حوله‌های مسافرتی برای کوهنوردان و کسانی که به تنهایی سفر می‌کنند بسیار ایده‌ال است. چون آن‌ها بسیار کوچک بوده و فضای کمی را اشغال می‌کنند. آنها به راحتی در یک فضای کوچک رول یا تا می‌شوند. برخی از انها به اندازه یک قوطی لوبیا کوچک می‌شوند. این یکی از بزرگترین مزایای حوله سفر است.

4. حوله‌های مسافرتی نرم هستند.
این حوله‌ها بسیار بسیار نرم هستند. حتی در هنگام شستشو هم نیازی به نرم کننده ندارند. بعضی از آن‌ها در طول زمان نرم‌تر هم می‌شوند. 

5. حوله‌های مسافرتی با دوام هستند
این حوله‌ها سالیان سال برای شما کار می‌کنند. واقعا در سفر یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که شما باید همراه خود داشته باشید. به دلیل نحوه بافته شدن، می‌توان از آن‌ها به جای زیرانداز در کنار ساحل هم استفاده کرد. در اینجا من به 64 نکته برای بهتر سفر کردن اشاره کرده‌ام. اولین نکته همراه داشتن حوله مسافرتی است.

پنج دلیل برای اینکه شما باید یک حوله مسافرتی همراه خود داشته باشید
نویسنده: جواد عابد خراسانی
استفاده از مطالب زیر برای مقاصد تجاری ممنوع می‌باشد.
نشر و انتشار این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.