کشور کنیا که در شرق آفریقا در کنار اقیانوس هند واقع شده است، از دیرباز یکی از محبوب‌ترین کشورهای این قاره برای بازدید بوده است که یکی از بهترین مکان‌ها برای سافاری در جهان است که با رزرو تور گروهی گردشگری کنیا می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری خود را رقم بزنید. پارک‌های ملی آن بسیار متنوع است، از کوه‌ها و بیابان‌ها گرفته تا رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دشت‌ها و دریاچه‌ها. کنیا میزبان سواحل سفید مرواریدی و سکونت‌گاه‌های تاریخی سواحیلی و همچنین حیات وحش فراوانی است که ماسایی‌مارا و مهاجرت حیوانات وحشی آن مشهورترین آنها هستند که با اخذ ویزای آنلاین کنیا می‌توانید از آنها دیدن کنید.


رودخانه تانا

تانا طولانی‌ترین رودخانه در کنیا است. رودخانه تانا به طول 621 مایل از کوه‌های ابردره تا اقیانوس هند امتداد دارد. دلتای رودخانه از طیف وسیعی از زیست‌گاه‌ها مانند جنگل‌های حرا، ساوانای نخل، علفزارها، لکه‌های جنگلی و تپه‌های شنی برخوردار است.
این رودخانه زیست‌گاهی برای گونه‌های پرندگان آبی فراوانی مانند گل خراطین، میخ‌زانو و غازها فراهم می‌کند. گونه‌های در حال انقراض مالیندی پیپیت و پرنده نی بصره در زیستگاه‌های این رودخانه مشاهده شده است. این رودخانه جزء حیاتی دلتای بزرگتر تانا است و از جانورانی مانند کروکودیل، اسب آبی، میمون و لاک‌پشت پشتیبانی می‌کند.

رودخانه اواسو نگئیرو

رودخانه Ewaso Ng’iro از آبهای منبع خود در کوه کنیا به طول 435 مایل امتداد می‌یابد و در نهایت به رودخانه جوبا در سومالی می‌پیوندد. سواحل رودخانه طیف وسیعی از حیات وحش از جمله فیل، بوفالو، کرگدن، یوزپلنگ، پلنگ و گورخر را پشتیبانی می‌کند. مناطق حفاظتی مانند حفاظتگاه Lewa و ذخیره‌گاه سافاری سامبورو، هر دو در  Isiolo برای محافظت از حیات‌وحش آسیب‌پذیر تأسیس شده‌اند. با این حال، رودخانه تحت تأثیر تخریب حوضه‌های آبریز خود قرار گرفته است. دوره‌های خشکسالی اخیر بر میزان آب رودخانه تأثیر گذاشته است.

رودخانه آثی-گالانا-ساباکی

Athi-Galana-Sabaki یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های کنیا به طول 242 مایل است. این رودخانه از دهانه رودخانه آتی شروع می‌شود و به عنوان رودخانه گالانا به اقیانوس هند می‌ریزد که در غیر این صورت به عنوان رودخانه ساباکی شناخته می‌شود. این رودخانه از گونه‌های ماهی فراوانی پشتیبانی می‌کند که بیشتر آنها در خانواده‌های Cyprinidae و Aplocheilidae هستند. این رودخانه در نقاط مختلفی مانند پارک‌های ملی Tsavo East و Nairobi  محافظت می‌شود. جانوران مختلفی از جمله اسب آبی، مار پیتون، کروکودیل و پرندگان آبی در اکوسیستم رودخانه زندگی می‌کنند.

رودخانه مارا

رودخانه مارا به طول 245 مایل از مائو اسکارپمنت جریان دارد و به دریاچه ویکتوریا می‌ریزد و از کنیا و تانزانیا امتداد می‌یابد. این رودخانه از منطقه حفاظت شده Maasai Mara در کنیا می‌گذرد و اکوسیستمی را برای حیواناتی مانند زرافه‌ها، فیل‌ها، وحشی‌ها و یوزپلن‌ ها فراهم می‌کند.