در خیابان شهید مصطفی خمینی ملایر یک خانه تاریخی وجود دارد که از دوره قاجار باقی مانده است و هم اکنون به عنوان موزه ملایر (عمارت لطفعلیان) شناخته می‌شود. این خانه از زمان قاجار توسط محسن مصدقی، معروف به مصدق الممالک، ساخته شده است. او با استفاده از معماران ماهر آن دوره این مجموعه را ساخت و شامل سه بخش اصلی است، از جمله بخش داخلی، حسینیه و اصطبل خانه.
حسینیه لطفعلیان بخشی از این مجموعه است که بعدها توسط مرتضی خان لطفعلیان خریداری شده و به عنوان خانه مسکونی استفاده شده است. این خانه دو طبقه است و سقف طبقه پایین آن با طاق‌های آجری زیبا پوشیده شده است. همچنین، پوشش طبقه بالایی آن از تیرچوبی ساخته شده است.
یکی از ویژگی های جالب این ساختمان، حوضخانه‌ای است که با طاق نماهای آجری زیبا پوشیده شده است. جریان آب قنات و وجود دو حوض سنگی در کف، هوا و فضای خنک و خوشایندی را در تابستان برای ساکنان ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این ساختمان، تزئینات چوبی لمبه کوبی در سقف طبقه بالایی و درهای ارسی با شیشه‌های رنگی است.
بخش داخلی مجموعه در ضلع شرقی قرار دارد و شامل اتاق‌هایی در سه جانب حیاط مرکزی است. اتاق‌های ضلع غربی دو طبقه هستند و یک ردیف ستون آجری با پایه‌های سنگی سقف بالکن یا ایوان را تزئین می‌کند و به مجموعه زیبایی و شکوه می‌بخشد. اصطبل مجموعه در ضلع جنوبی قرار دارد و شامل چند انبار و بخش نگهداری چهارپایان است. این بنا در تاریخ 19 دسامبر 1980 با شماره 4892 به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت شده است.