بایگانی نوشته‌ها


کهن‌ترین هتل ایران، کاروانسرای عباسی اصفهان

کهن‌ترین هتل ایران، کاروانسرای عباسی اصفهان

کاروانسرای عباسی، کهن‌ترین هتل ایران است که بعضی از خارجی‌ها وقتی به اصفهان سفر می‌کنند، فقط می‌خواهند در  این هتل بخوابند، وگرنه حتی تا مرز انصراف از سفر به ایران پیش می‌روند. داستان پافشاری برخی مسافران و گردشگران خارجی برای اقامت در هتل یا همان کاروانسرای عباسی کاملا واقعی است. این  را بارها مدیران آژانس‌های گردشگری گفته‌اند که چون نتوانسته‌اند اتاقی را  در این هتل قدیمی که به کاروانسرایی تاریخی شهره است، رزرو کنند، گردشگران  از رفتن به اصفهان منصرف شده‌اند یا آژانس طرف خارجی از فرستادن تور به  ایران انصراف داده یا زمان اجرای تور در اصفهان جابه‌جا شده‌ است.

استروشن شهر دختر گشتاسب

استروشن شهر دختر گشتاسب

استروشن  (به تاجیکیИстаравшан) بونجیکت قدیم، در کوهپایه های شمالی رشته کوه های  ترکستان واقع شده و یکی از قدیمی ترین شهرهای ولایت سغد در کشور تاجیکستان  است. این شهر در نزدیکی شهر خجند و رودخانه سیردریا قرار گرفته و مدتی نیز  با نام اوراتپه یا اوراتیوپه شناخته می شده است.

نگاهی به تاریخچه علم و ادب در تاجیکستان

نگاهی به تاریخچه علم و ادب در تاجیکستان

به‌ گزارش باشگاه خبرنگاران، در اوایل سدة 20 "صدرالدین عینی"،" حاجی یوسف  میرزا فیاض‌اف"، شریف‌جان مخدوم صدر ضیاء، میرزا محمدعظیم سامی، میرزا  سلیم‌بیک سلیمی، محمداکرام ابن عبدالسلام معروف به داملاّ اکرامچه،  محمدصادق‌خواجة گلشنی، سعید شاه‌محمد، محمدعلی محمدسعید بلجوانی، افضل  مخدوم پیرمستی، میرصدیق‌خواجه حشمت، عبدالله‌خواجة عبدی، حاجی نعمت‌الله  محترم، سنگ‌محمد بدخشی، میرزا فضل‌علی بیک سرخ‌افسر، میرزا سراج‌الدین  حکیم، عالم‌خواجه ابن‌میرزا سعیدخواجة اشرف بخارایی، ملا عالم مخدوم خواجة  تاشکندی، شاه‌فتور محبت شاهزاده و دیگران در عرصه‌های گوناگون علم اثرهایی  آفریدند که در‌بارة احوال و آثار آنها در زیر اشاره می‌شود.

معرفی باشگاه‌ها، گروه‌ها و انجمن‌های کوهنوردی کشور

معرفی باشگاه‌ها، گروه‌ها و انجمن‌های کوهنوردی کشور

لیست باشگاهها در حال تکمیل می  باشد.  جهت درج مشخصات باشگاه، گروه‌ و یا انجمن کوهنوردی و تکمیل اطلاعات  این صفحه از فرم تماس با ما اقدام نمایید. همچنین در صورت تمایل میتوانند  فایل برنامه‌های یکساله، شش ماهه، سه ماهه یا یک ماهه خود را برای ما ارسال  نمایند تا نسبت به انتشار آنها اقدام نماییم.

یک نگاه کوتاه به جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

یک نگاه کوتاه به جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

جام جهانی فوتبال 2018 روسیه از ۲۴ خرداد الی ۲۴ تیر ۱۳۹۷ در شهر مسکو  کشور روسیه برگزار می گردد. جام جهانی فوتبال 2018 روسیه بزرگترین، منحصربه  فرد ترین و همچنین پربیننده ترین رویداد جهان در سال ٢٠١٨ خواهد بود که  توجه افراد بی شماری را از طرفداران رویدادهای ورزشی گرفته تا فعالان دنیای  تجارت، از اقصی نقاط کره زمین به خود جلب می کند. جام جهانی فوتبال ٢٠١٨،  بیست و یکمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال فوتبال است که برای اولین  بار در شرق اروپا  و در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

قبل از سفر به سریلانکا بخوانید

قبل از سفر به سریلانکا بخوانید

قبل از سفر به هر کشوری لازم است اطلاعاتی درباره آن کسب کنیم. حالا که تصمیم گرفته‌اید در تور سریلانکا با نازنیوز همسفر شوید، خوب است درمورد ارز، اختلاف ساعت این کشور با ایران و بسیاری نکات دیگر مثل مسائل مربوط به حمل و نقل اطلاعاتی داشته باشید. بخش مورد علاقه بسیاری از گردشگران، برآورد هزینه‌های روزانه در سفر به سریلانکاست. دوست دارید بدانید با هر بودجه‌ای که دارید چطور می‌توانید به سریلانکا سفر کنید؟ در این مطلب این نکات را به شما می‌گوییم.

پاشو بیا بریم سفر...

سلام. من خراسانی هستم. بیش از 15 ساله که سفرهایی با عنوان "سفرهای گروهی جاده ابریشم" از مبدا ایران برگزار می‌کنم. سفرهایی به مقصد کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برای بازدید از شهرهای تاریخی سمرقند و بخارا و خیوه. سفرهای خاص دیگری مثل: سفر به تبت سرزمین ممنوعه، سفر با قطار ترنس سیبری از شرق به غرب روسیه و یا سفر ماجراجویی به هیمالیای پاکستان و بیس کمپ نانگاپاربات رو هم برگزار می‌کنم. در نازنیوز تلاش دارم تا تجربیات سال‌ها سفر به مقاصد مختلف رو با شما به اشتراک بذارم. به شما کمک کنم ارزان‌تر، سبک‌تر و طولانی‌تر سفر کنید. من کمکت می‌کنم که در سفر بعدیت کمتر خرج کنی.
اخذ ویزای آنلاین و خدمات گردشگری




اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...

گزارش تصویری سفرها...

تصاویر تعدادی از برنامه‌های اجرا شده توسط سفرهای گردشگری نازنیوز