دست نوشته‌ها


سلام. من خراسانی هستم. بیش از 15 سال است که سفرهایی با عنوان "سفرهای گروهی جاده ابریشم" از مبدا ایران برگزار می‌کنم. سفرهایی زمینی که از مقصد مشهد به سمت تاجیکستان برگزار می‌شود. سفر از شهر عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمستان شروع می‌شود و بعد از عبور از شهرهای ماری و چارجو به شهر بخارا در ازبکستان می‌رسد. از آنجا به سمرقند و تاشکند و خجند در تاجیکستان و بعد هم پنجکنت و در نهایت در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان به پایان می‌رسد. و البته سفرهای منحصر به فرد دیگری همچون سفر به تبت سرزمین ممنوعه و همچنین سفرهای خاص دیگری نیز دارم. در نازنیوز تلاش می‌کنم، تجربیات سال‌ها سفر به مقاصد مختلف را با شما به اشتراک بگذارم. به شما کمک کنم ارزان‌تر، سبک‌تر و طولانی‌تر سفر کنید. من در نازنیوز کمکت می‌کنم که سفر بعدیت کمتر خرج کنی.



هتل گراند قزوین

هتل گراند قزوین

هتل گراند در شرق خیابان پیغمبریه واقع شده است. این هتل یکی از آثار اواخر دوره قاجاریه است. ورودی اصلی هتل در ضلع غربی قرار دارد و دارای درب‌های چوبی است. این ورودی به فضای تقسیمی می‌رسد که در طبقه میانی قرار دارد. در دو طرف این فضا، تالارهای ستون دار با سقف طاق و تویزه قرار گرفته‌اند. این تالارها از سمت غرب به خیابان و از سمت شرق به ایوان ستون‌دار  محدود می‌شوند. ستون‌های ایوان سنگی هستند و از سطح حیاط 2/90 متر بالاتر  قرار دارند.

تاریخ و فرهنگ چیانگ‌مای

تاریخ و فرهنگ چیانگ‌مای

چیانگ‌مای که به «رز شمال» نیز معروف است، شهری فریبنده در منطقه کوهستانی   شمال تایلند است. چیانگ‌مای با تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوش خود سفری   جذاب به گذشته ارائه می‌دهد و در عین حال پیشرفت‌های مدرن را نیز به نمایش   می‌گذارد. هدف این نوشتار بررسی اهمیت تاریخی و گنجینه‌های فرهنگی این  شهر  باشکوه است و نشانه‌های باستانی، سنت‌های مذهبی، هنرهای سنتی و صنایع  دستی و  جشنواره‌های پر جنب و جوشی را که در خیابان‌های آن روح می‌بخشد، در  هم  می‌پیوندد.

نقشه تبت و شگفتی‌های جغرافیایی آن در قلب آسیا

نقشه تبت و شگفتی‌های جغرافیایی آن در قلب آسیا

یک فلات مرتفع به نام تبت قرار دارد که ترکیبی غنی از شگفتی‌های طبیعی و  فرهنگی را در خود جای داده است. تبت مکانی است که دریاچه‌های لاجوردی آسمان  صاف را منعکس می‌کند و قله‌های بلند هیمالیا چیزی بیش از ویژگی‌های  جغرافیایی آن هستند. آنها نمادهایی از اهمیت معنوی هستند. "سقف جهان"،  همانطور که اغلب نامیده می‌شود، سرزمینی اسرارآمیز است که به همان  اندازه‌ای که وسیع است، بلند است. نقشه تبت، راهنمای شما در این زمین  مسحورکننده، چیزی بیش از چند اسم و خطوط و نمادهاست. این بوم نقاشی است که  تصویر واضحی از جغرافیای متنوع منطقه را ترسیم می‌کند.

چرا باید در مسیر جاده ابریشم سفر کنیم؟

چرا باید در مسیر جاده ابریشم سفر کنیم؟

آیا در مورد جاده ابریشم چیزی شنیدی؟  جاده ابریشم طور جدی یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین فصل‌های تاریخ بشریت است!  جاده ابریشم این شبکه باورنکردنی از مسیرهای تجاری بود که هزاران مایل را در بر می‌گرفت و تمدن‌های شرقی و غربی را مانند قبل به هم متصل می‌کرد. آیا می‌توانید هیجان بازرگانان باستانی را تصور کنید که از میان بیابان‌های بی آب و علف و کوه‌های ناهموار سفر می‌کنند و کالاهایی را از سرزمین‌های عجیب و غریب معامله می‌کنند؟  این فقط ابریشم نبود که حمل می‌شد.  این یک تبادل کامل غنی از ایده‌ها، فرهنگ‌ها، مذاهب، ادویه‌جات ترشی‌جات، کالاهای لوکس بود. شما آن را نام ببرید!  این مسیر شلوغ پلی بین شرق و غرب ایجاد کرد که امکان رشد شهرهای پر رونق را فراهم کرد و جرقه نوآوری در هنر، معماری و فناوری را برانگیخت.

قبل از سفر به ویتنام این 21 نکته را بخوانید.

قبل از سفر به ویتنام این 21 نکته را بخوانید.

ویتنام کشور زیبایی‌هاست. می‌توانید از ارتفاعات بالا بروید و یا در آب‌های  همیشه آبی آن غواصی کنید. خود را در فرهنگ بومی مرد غوطه‌ور کنید یا بر  روی شن و ماسه‌های سواحل زیبا قدم بزنید با اطمینان از اینکه در پایان روز  یک وعده غذایی فوق‌العاده در انتظار شماست. ویتنام یک بهشت است با این وجود  قبل از رفتن به آنجا و به خاطر جلوگیری از مشکلات نکات مهم زیر را  مطالعه  کنید.

15 گام آسان برای برنامه‌ریزی سفر

15 گام آسان برای برنامه‌ریزی سفر

وقتی تصمیم گرفتم اولین سفر خودم را شروع کنم، اصلا نمیدانستم باید چه  کارهایی انجام بدهم. آن موقع هنوز مثل الان سفر بین مردم رایج نشده و تعداد  کمی بودند که به تنهایی سفر می‌کردند و یا اگر هم کسانی بودند، به دلیل  این‌ که شبکه‌های اجتماعی مثل الان وجود نداشت، کمتر شناخته شده بودند. به  طور اتفاقی وارد یک کتاب‌فروشی شده و کتاب لانلی پلنت در خصوص جنوب شرق  آسیا را دیدم و بلافاصله خریدم. این کتاب باعث شد که اولین گام من به سوی  سفر طولانی مدت واقعی‌تر و ملموس‌تر به نظر برسد. این باعث شد که همه چیز  ممکن به نظر برسد.

16 پیشنهاد برای کاهش هزینه‌های خود و پس‌انداز بیشتر برای سفر

16 پیشنهاد برای کاهش هزینه‌های خود و پس‌انداز بیشتر برای سفر

یک برگه یادداشت بردارید و تمام هزینه‌های خود را بنویسید. اجاره، وام  مسکن، قسط ماشین، قبوض مختلف، تلفن همراه، بیمه، شهریه مدرسه و دانشگاه و  ... حالا تمام هزینه‌های اختیاری خود را بنویسید. هزینه‌هایی که برای غذا،  سینما، نوشیدنی، خرید قهوه، سیگار، باشگاه، میان وعده روزانه و سایر چیزهای  مشابهی که صرف می‌کنید. اگر نمی‌دانید برای چه چیزی پول خرج می‌کنید،  هزینه‌های خود را برای یک دوره دو هفته‌ای پیگیری و یادداشت کنید. ببینید  برای چه چیزی خرج می‌کنید. حالا همه اینها را جمع بزنید؟ چه مبلغی شد؟  احتمالا مبلغ زیادی پول هزینه شده است.

10 دلیل برای اینکه باور کنید سفر شما را تغییر می‌دهد

10 دلیل برای اینکه باور کنید سفر شما را تغییر می‌دهد

سفر انسان‌ را به یک فرد بهتر تبدیل می‌کند. یعنی اثرات سفر به نظر من  همیشه مثبت هست. اگر خودم را بخواهم مقایسه کنم، باید بگویم که سفر من را خیلی تغییر داده است. اعتماد به نفس بیشتری دارم و می‌دانم که از پس هر  کاری بر می‌آیم. به این به این دلیل است که آدمی وقتی به سفر می‌رود، خود  را از منطقه امن و راحتی که در آن قرار دارد خارج می‌کند. اینجاست که می‌توانید خود را سبک سنگین کرده و بفهمید به عنوان یک فرد، چه کسی هستید؟ به عبارت ساده، شما خیلی عالی‌تر از قبل هستید. من فکر می‌کنم، سفر همه ما را فوق العاده‌تر از قبل می‌کند. ما سفرهایمان را بهتر از زمانی که شروع  کردیم به پایان می‌رسانیم. ما رشد می‌کنیم. ما یاد می‌گیریم. این یک ابزار  قدرتمند توسعه شخصی است که فقط در سفر می‌توان از آن استفاده کرد. سفر باعث می‌شود، شما یک شخصیت دوست داشتنی بشوید. می‌خواهم ده دلیل برای شما بیاورم و بگویم چرا و چگونه سفر ما را فوق‌العاده‌تر می‌کند.

آشنایی با 18روش کلاهبرداری در سفر

آشنایی با 18روش کلاهبرداری در سفر

هر چقدر که وسایل سفر راحت‌تر شده و امکانات بیشتری در اختیار ما قرار می‌گیرد، به همان اندازه شیوه‌های کلاهبرداری و اخاذی از توریست‌ها و مسافران بیشتر می‌شود. از روزی که سفر شما شروع می‌شود تا زمانی که تمام می‌شود، به طور دائم شما در معرض انواع و اقسام کلاهبرداری‌ها قرار دارید. هر چقدر نسبت به آن‌ها آگاهی بیشتری داشته باشید، کمتر آسیب خواهید دید. در اینجا به بعضی از انواع کلاهبرداری‌ها که به طور دائم در حال انجام است، اشاره کنم.

7 راه برای حفظ انگیزه سفر

7 راه برای حفظ انگیزه سفر

شاید شما هم انگیزه برای رفتن به سفر دارید. افراد با انگیزه می‌توانند به هر چیزی که در ذهن خود دارند شکل بدهند. افراد با انگیزه می‌توانند تنظیمات ذهن خود را به درستی انجام دهند. اما چگونه می‌توان انگیزه داشت خصوصا زمانی که شما درگیر و کار و زندگی هستید. زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر خود هستید ممکن است دوستان و یا حتی افراد خانواده شما را منصرف کنند. آنها معمولا معتقدند که شدنی نیست. انگیزه یک سرچشمه نامحدود نیست. انگیزه مانند یک باتری می‌ماند که باید شارژ شود. خیلی اوقات مصائب و مشکلات زندگی مانع برنامه‌های ما می‌شوند. مانعی که ممکن است برای مدت زمان زیادی ما را از مسیر خود خارج کند. اگر ما به شارژ این باطری توجه نکنیم، باطری تخلیه می‌شود و اهداف سفرهای ما برای همیشه به کناری می‌رود. بعد از سال‌ها به گذشته نگاه می‌کنید و فقط افسوس و آهی از رویاهای شما دیده می‌شود که حتی نزدیک شما هم نیستند.

پاشو بیا بریم سفر...

سلام. من خراسانی هستم. بیش از 15 ساله که سفرهایی با عنوان "سفرهای گروهی جاده ابریشم" از مبدا ایران برگزار می‌کنم. سفرهایی به مقصد کشورهای ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برای بازدید از شهرهای تاریخی سمرقند و بخارا و خیوه. سفرهای خاص دیگری مثل: سفر به تبت سرزمین ممنوعه، سفر با قطار ترنس سیبری از شرق به غرب روسیه و یا سفر ماجراجویی به هیمالیای پاکستان و بیس کمپ نانگاپاربات رو هم برگزار می‌کنم. در نازنیوز تلاش دارم تا تجربیات سال‌ها سفر به مقاصد مختلف رو با شما به اشتراک بذارم. به شما کمک کنم ارزان‌تر، سبک‌تر و طولانی‌تر سفر کنید. من کمکت می‌کنم که در سفر بعدیت کمتر خرج کنی.
اخذ ویزای آنلاین و خدمات گردشگری




اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...

گزارش تصویری سفرها...

تصاویر تعدادی از برنامه‌های اجرا شده توسط سفرهای گردشگری نازنیوز