سفرهای گشت و گذار و تورهای طبیعت گردی که تمام جنبه‌های زندگی محلی را در  بر می‌گیرد و فرصت‌های خرید نامحدود را در اختیار شما می‌گذارد. قطر طیف  گسترده‌ای از فعالیت‌ها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. جام جهانی 2022  قطر بدون شک به طرفداران فوتبال در همه جا این شانس را می‌دهد که از  تجربه‌ای بی‌نظیر در این کشور خلیج فارس لذت ببرند.

1) سخاوت و مهمان نوازی
بادیه نشین‌ها به مهمان نوازی مشهور هستند. آنها به طور سنتی غذاهای خود را با مهمانان تقسیم می‌کنند. این فرهنگ هنوز ریشه عمیقی در جامعه قطر دارد و در تمام جنبه‌های زندگی در قطر نفوذ می‌کند. ارائه قهوه و شیرینی عربی به میهمانان نشان از مهمان نوازی است. غذاهای قطری غنی و منحصر به‌ فرد هستند و غذاهای آن در طول سال‌ها تحت تأثیر لذت‌های خوراکی شبه قاره هند، ایران، شام و شمال آفریقا قرار گرفته‌اند.

2)استراحتگاه‌ها و سواحل
قطر دارای اقامتگاه‌‌های شگفت انگیز بسیاری است که در آن افراد می‌توانند استراحت کنند و از شلوغی زندگی روزمره فرار کنند. این شامل Sealine Beach Resort، یکی از بهترین نوارهای ساحلی در نزدیکی پایتخت است. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند زمان خود را در استراحتگاه الغاریه در کنار دریا بگذرانند، جایی که مناطق پیاده‌روی زیادی مانند دوحه کورنیش وجود دارد، یک گردشگاه ساحلی که چندین کیلومتر در امتداد خلیج دوحه در پایتخت قطر امتداد دارد.

3) جزایر و ورزش‌های آبی
قطر با توجه به موقعیت جغرافیایی، حیات دریایی غنی و آب‌های شفاف، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران ورزش‌های آبی است که می‌توانند از سفرهای ماهیگیری، قایق‌های پارویی، اسکی روی آب، کایت‌سواری، پاراگلایدر و غواصی در میان کشتی‌های غرق‌شده یا صخره‌های مرجانی لذت ببرند. قطر همچنین دارای تعدادی جزیره منحصر به فرد مانند جزیره نخل، جزیره مصنوعی مروارید، و شبه جزیره زکریت است که دارای سواحل زیبا و صخره های طبیعی است.

4) مکان های تاریخی و قلعه ها
دوستداران باستان شناسی و آثار باستانی می‌توانند مکان‌های تاریخی زیادی را ببینند که داستان گذشته‌های دور قطر را روایت می‌کنند، مانند سایت میراث جهانی یونسکو الزباره و قلعه منحصر به فرد آن. همچنین موزه هنر اسلامی، دهکده فرهنگی کاتارا، و سوق واقف، همگی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قطر هستند. این کشور همچنین دارای چندین قلعه باستانی است که به عنوان تأسیسات نظامی یا غیرنظامی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، مانند قلعه دوحه، برج‌های برزن و قلعه ام‌صلال.

5)ماجراهای بیابانی و چالش های تپه های شنی
قطر علاوه بر سواحل و جزایر دیدنی، دارای زمین‌های صخره‌ای و بیابانی زیبا نیز می‌باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند از سفرهای سافاری در صحرا لذت ببرند، شتر سواری کنند و زیر ستاره‌ها در چادر بادیه نشینی چادر بزنند، یا شاید از خور العدید دیدن کنند که تپه‌های شنی در سازندهای خیره کننده دارد و به آن «دریای داخلی» لقب گرفته است. همچنین Al Jassasiya، منطقه‌ای باشکوه از کنده‌ کاری‌های صخره‌ای، وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند نمونه‌هایی از مجسمه‌های پیش از تاریخ را ببینند.