کنیا از منظر فرهنگی بسیار جذاب است زیرا خانه بیش از 20 گروه فرهنگی مختلف است که به بیش از 40 قبیله جداگانه تقسیم می‌شوند و شما با رزرو تور گردشگری کنیا می‌توانید از این تنوع فرهنگی کم‌نظیر بهره‌مند شوید. مناطق مختلف سنت‌ها و آیین‌های کاملاً متفاوتی دارند، که چشم‌انداز فرهنگی را به‌طور غیرمعمول پیچیده اما کاملاً ارزشمند می‌سازد. تقویم کنیا مملو از رویدادها و جشن‌هایی است که هر یک جنبه خاصی از زندگی کنیایی را به نمایش می‌گذارد. ما چند مورد از جشنواره‌های محبوب را انتخاب کرده‌ایم تا به شما یکی از دلایلی که باید برای درخواست ویزای آنلاین کنیا اقدام کنید و به این کشور سفر کنید را بدهیم .

1.جشنواره‌های سنتی کنیا: جشنواره فرهنگی دریاچه تورکانا

Tobong’u Lore، که در انگلیسی به عنوان جشنواره فرهنگی دریاچه تورکانا شناخته می‌شود، جشنی از فرهنگ بومی است که هر ساله در بهار در تورکانا، شمال کنیا برگزار می‌شود. این جشنواره توسط تعدادی از جوامع بومی در مجاورت دریاچه میزبانی می شود و هدف آن ترویج صلح، تبادل فرهنگی و گردشگری است. مردم El Molo میزبان جشنواره در Loiyangalani هر ماه ژوئن، و مردم تورکانا میزبان جشنواره در Lodwar در ماه آوریل هستند. این جشنواره یکی از بزرگترین جشنواره‌های فرهنگی در کنیا محسوب می‌شود و بمدت سه روز برگزار می‌شود که اغلب به محلی برای حضور سیاستمداران برجسته کنیایی تبدیل شده است. همچنین در این جشنواره همه جوامع عشایری در شمال کنیا حضور دارند.

2.جشنواره فرهنگی سنتی Tharaka-Nithi

سالانه می توانید فرهنگ Tharaka را در جشنواره فرهنگی سالانه Ura-Gate  Tharaka تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه آنها می توانید از  موزه ملی نایروبی یا موزه مرو نیز دیدن کنید.

3.جشنواره فرهنگی مولدی

مولیدی که در سراسر منطقه ساحلی با اکثریت مسلمان مشخص شده است، 4 روز جشن میلاد حضرت محمد(ص) است که هرساله در سومین ماه تقویم مسلمانان برگزار  می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه این جشنواره شاد استلامو، جایی که هزاران مسلمان برای ادای احترام و لذت بردن از فضای مؤمنانه و در عین حال شادی‌آور به جزیره می‌آیند. انبوهی از زائران از دور و نزدیک هستند که همگی برای تجربه موکب‌ها، رقص‌ها و نیایش‌ها می‌آیند و برکات فراوانی نصیبشان می‌شود. مردم کنیا بر این عقیده هستند که دو زیارت لمو برای پیروان اسلام برابر است با یک سفر مکه. در کنار فعالیت‌های عبادی، تنوع فرهنگی زیادی مانند موسیقی و رقص سواحیلی وجود دارد که شما را مشغول می‌کند.

4. جشنواره فرهنگی لامو

جزیره چشمگیر و مسحور کننده لامو یک مکان خیره کننده است که هرساله در ماه نوامبر بمدت سه روز میزبان جو جشنواره لامو است. این رویداد شاد برای گرد هم آوردن مردم لامو و فراتر از آن برای جشن گرفتن فرهنگ و میراث سواحیلی در این نمادین‌ترین و معمایی‌ترین شهر سواحیلی طراحی شده است. این جشنواره در سرتاسر شهر تاریخی که در فهرست یونسکو با کوچه‌های هزارتویی، مسیرهای کنار دریا و میدان‌های سایه‌دار به ثبت رسیده است، امکان تجربه جنبه‌های مختلف سنت‌های محلی سواحیلی مانند رقص، کارگاه‌های صنایع دستی، هنر حنا، غذاهای معمولی سواحیلی، شعر خوانی را فراهم می‌کند. نمایشگاه‌های صنایع دستی، مسابقات تاریخی بائو (بازی‌های تخته‌ای باستانی) و همچنین هیجان مسابقه‌های dhow در دریا و مسابقه خرها در خشکی.

5.جشنواره موسیقی Rift Valley

دریاچه نایواشا یکی از دریاچه‌های متعدد دره ریفت است که به لطف منابع فراوان آب شیرین، خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب، توسط مزارع غذا و گل‌ها در مقیاس بزرگ احاطه شده است. کمپ ماهیگیر، واقع در سواحل دریاچه، مکانی عالی برای مدرن‌ترین و چند ملیتی‌ترین رویداد موسیقی کنیا، یعنی جشنواره موسیقی Rift Valley است که هرساله بمدت دو روز در این مکان برگزار می‌گردد. این جشنواره در سال 2010 افتتاح شد و اکنون در اواخر آگوست برگزار می‌شود و ترکیبی از هنرمندان عمدتاً از کنیا و سایر کشورهای آفریقای شرقی به‌علاوه گروه یا هنرمند بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. می‌توانید در محل کمپ بزنید یا در نزدیکی بمانید. این جشنواره شامل غرفه‌های غذا و نوشیدنی، بازار صنایع دستی و فعالیت‌های کودکان و همچنین موسیقی است.

6.کارناوال مومباسا

این مهمانی خیابانی انرژی چند فرهنگی را که معمولاً در دومین شهر کنیا می‌گذرد، افزایش می‌دهد. مومباسا، بزرگترین بندر ساحلی در شرق آفریقا، حداقل از قرن دوازدهم، یک توقفگاه محبوب برای تاجران بوده است. این کشور از کشتی‌های دور دستی مانند خلیج فارس و شبه جزیره عربستان استقبال کرد و در میان اعراب سواحیلی، پرتغالی، عمانی‌ها و بریتانیایی‌ها دست به دست شد. این مهمانی حول دو رژه می‌چرخد که در خیابان اصلی موی به هم می‌رسند. گروه‌هایی از جوامع مومباسا با لباس‌ها و رقصنده‌ها نشان داده می‌شود، در حالی که غرفه‌ها اقلامی از منبت کاری‌های روی چوب گرفته تا دیگر سوغاتی‌ها را می‌فروشند. هنرمندانی از سراسر کنیا به این مراسم می‌پیوندند و کارناوال را به معرفی الهام‌ بخشی از فرهنگ متنوع آفریقای شرقی تبدیل می‌کنند.

7.دربی شتر بین‌المللی مارالال- Yare

مقامات توریستی کنیا در تلاشند تا گردشگری فرهنگی را به عنوان جایگزینی برای پایه‌های قدیمی پیشنهاد کنیایی مانند سافاری و تعطیلات ساحلی ترویج دهند. آنها در گسترش و ترویج رویدادهایی مانند دربی شتر مارالال مشارکت دارند تا گردشگران را تشویق کنند تا در مناطق روستایی بیشتری به بازدید بپردازند. این رویداد هر ساله بمدت سه روز در اواسط ماه آگوست برگزار می‌شود و محل برگزاری آن در میان تپه‌ها و دره‌ها در منطقه شمالی سامبورو است که زمینه زیبایی را برای مسابقات هیجان‌انگیزی که در آن برگزار می‌شود با سوارانی از  سراسر جهان برای شرکت و لذت بردن از رویداد‌های فرهنگی ایجاد می‌کند.

8. روز جامهوری

روز جامهوری یک جشن ملی در کنیا است که هر سال در 12 دسامبر جشن گرفته می‌شود. جامهوری کلمه سواحیلی برای ”جمهوری” است و این تعطیلات به معنای رسمی کردن تاریخی است که کنیا در 12 دسامبر 1964 جمهوری شد، یک سال و شش ماه پس از به دست آوردن خودمختاری داخلی در 1 ژوئن 1963 (روز ماداراکا ) از  انگلستان.

9.جشنواره روسینگا (فرهنگی)

جشنواره فرهنگی Rusinga جشنی از فرهنگ مردم Abasuba است که عمدتاً در جزیره Rusinga و جزیره Mfangano در دریاچه ویکتوریا در سمت کنیایی دریاچه برگزار می‌شود. این جشنواره یک جشنواره ترکیبی است، که شامل بیش از یک مورد جشن با موسیقی و هنر است. در این جشنواره جنبه‌های مختلف فرهنگ آباسوبا به نمایش گذاشته شده است. همچنین آثاری از آثار سفالی، کارهای چوبی و زندگی روزمره Abasuba که فرهنگ آباسوبایی را به نمایش می‌گذارد به نمایش گذاشته می‌شود. موسیقی سنتی به صورت اجرای گروه‌های فرهنگی و گروه‌های موسیقی سنتی عباسوبا است که به زبان سابایی اجرا می‌شود. آشپزی و غذاهای سنتی سوبا؛  غذاهای لذیذ از جمله گوشت‌های سنتی، سبزیجات و غذاهای دیگر است که از  ویژگی‌های اصلی جشنواره فرهنگی Rusinga است. فعالیت‌های ورزشی و ورزش‌های محبوب در جشنواره فرهنگی روسینگا، کشتی، طناب کشی، بازی‌های روی تخته و مسابقه قایق سواری است که در آن مردان و  زنان با هم رقابت می‌کنند. این جشنواره هر ساله در آخرین پنجشنبه و جمعه قبل از کریسمس در جزیره Rusinga برگزار می‌شود. گردشگران همچنین فرصتی برای گشت و گذار در مکان‌های اطراف جزایر سوبا دریاچه ویکتوریا دارند. این جشنواره مدار گردشگری غرب کنیا را باز کرده و آن را در معرض دید گردشگران داخلی و بین‌المللی قرار داده است. بازدید کنندگان این رویداد دو روزه نیز فرصتی برای بازدید از مکان‌های تاریخی در جزیره دارند.