ورزشگاه الجنوب میزبان 40000 هوادار در شهر جنوبی الوکره است. این شهر که در ابتدا به عنوان یک مرکز غواصی و ماهیگیری مروارید تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین مناطق دائماً مسکونی قطر است. برای ادای احترام به این موضوع، رویکرد متفکرانه و رویایی معمار افسانه‌ای، زاها حدید در نظر گرفته شد.این رویکرد به استادیوم ظاهر تداعی‌کننده و در عین حال جسورانه آینده‌نگر آن را داد که به‌طور چشمگیری بادبان‌های پر از باد قایق‌های سنتی را منعکس می‌کند. افتتاحیه با فینال امیر کاپ در 16 مه 2019 جشن گرفته شد که طعم جذاب هیجان های پیش رو را به طرفداران داد.

شکل متمایز ورزشگاه الجنوب فوراً توسط همه کسانی که آن را می بینند، جلوه‌گری خواهد کرد و به راحتی فراموش نخواهد شد. خطوط برازنده و منحنی‌های روان آن از قایق‌های سنتی دور الهام گرفته شده‌اند که از میان جریان‌های خلیج فارس می‌گذرند. منظره از داخل استادیوم نیز به همان اندازه خیره کننده است، جایی که پرتوهای کمان سقف را بالا نگه می‌دارند، شبیه بدنه کشتی هستند و اجازه می دهند نور به داخل سالن سرازیر شود.

فناوری سبز راه دیگری است که استادیوم الجنوب کمک ارزشمندی به اهداف چشم انداز ملی قطر 2030 (QNV 2030) می کند. این پروژه در حال حاضر فرصت‌های گردشگری و تجاری، امکانات ورزشی و امکانات رفاهی اجتماعی را افزایش می‌دهد. همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی، انسانی و زیست محیطی را به تحرک وا می‌دارد.