یک طلوع جدید هیجان انگیز به یکی از تاریخی ترین شهرهای قطر رسیده است که در نزدیکی دوحه در مسیر چشم‌اندازهای زیبای بیابانی قرار دارد. دروازه کویر در 18 دسامبر 2020 با اولین بازی تماشایی که شامل فینال امیر کاپ بود، درهای خود را به روی جهان گشود.
ورزشگاه احمد بن علی در الریان در یکی از تاریخی ترین شهرهای قطر قرار دارد. الریان که در لبه صحرا قرار دارد، به‌خاطر سنت‌ها و فرهنگ محلی‌اش، و همچنین تعهد جامعه به تیم فوتبال بسیار محبوب خود، باشگاه ورزشی الریان، شناخته شده است. عرصه جدید این تیم در طول جام جهانی 2022 ™ میزبان 40000 هوادار خواهد بود.
نمای منحصربه‌فرد سالن در اطراف صندلی‌هایی قرار گرفته است که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به هواداران این امکان را می‌دهد تا بیش از هر زمان دیگری به فعالیت در زمین نزدیک شوند. خارج از زمین، مردم صمیمی الریان پذیرای هواداران از سراسر جهان در محله جذاب خود هستند.

استادیوم احمد بن علی که در محل مکانی به همین نام ساخته شده است، نمادهای فرهنگ قطری را در نمای مواج تماشایی خود گنجانده است. امکانات اطراف استادیوم نیز آینه کشور است، با سازه های تپه شنی شکل که یادآور سرزمین های زیبای وحشی غرب است.