کشور کنیا که در شرق آفریقا در کنار اقیانوس هند واقع شده است، از دیرباز یکی از محبوب‌ترین کشورهای این قاره برای بازدید بوده است که یکی از بهترین مکان‌ها برای سافاری در جهان است که با رزرو تور گروهی گردشگری کنیا می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری خود را رقم بزنید. پارک‌های ملی آن بسیار متنوع است، از کوه‌ها و بیابان‌ها گرفته تا تالاب‌ها، دشت‌ها و دریاچه‌ها. کنیا میزبان سواحل سفید مرواریدی و سکونتگاه‌های تاریخی سواحیلی و همچنین حیات وحش فراوانی است که ماسایی‌مارا و مهاجرت حیوانات وحشی آن مشهورترین آنها هستند که با اخذ ویزای آنلاین کنیا می‌توانید از آنها دیدن کنید.
بطور کلی کنیا 64 دریاچه دارد و این کشور 9.5 درصد از دریاچه‌های آفریقا را در خود جای داده است. زنجیره‌ای از 8 دریاچه در دره بزرگ ریفت کنیا یافت می‌شود و هیچ یک از این دریاچه‌ها خروجی واضحی ندارند. این دریاچه‌ها میزان تبخیر بالایی دارند و املاح و مواد معدنی در آنها انباشته شده است و تنها 2 تا از این دریاچه‌ها دارای آب آشامیدنی شیرین هستند.

1. دریاچه‌ی نایواشا

دریاچه نایواشا جز جاذبه‌های گردشگری کنیا است در شهرستان ناکورو، درست خارج از شهر نایواشا، یک دریاچه بزرگ آب شیرین است که به راحتی از نایروبی قابل دسترسی است. دریاچه نایواشا در ارتفاع 1884 متری مرتفع‌ترین دریاچه در دره بزرگ ریفت است. سفر 98 کیلومتری از نایروبی حدود 2.5 ساعت طول می‌کشد، و نزدیکی دریاچه به پایتخت، آن را به یک سفر یک روزه یا تعطیلات آخر هفته برای ساکنان شهر تبدیل کرده است. برای فرار از شلوغی، توصیه می‌کنیم در طول هفته از آن بازدید کنید. دریاچه نایواشا یک مقصد عالی برای تماشای حیات وحش است و منطقه اطراف خانه 1500 اسب آبی است. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که محدوده‌ای  از 400 گونه پرنده و زرافه، گورخر، ایمپالا و واترباکس را در امتداد خط ساحلی ببینید. توصیه می‌کنیم برای تماشای بهترین منظره از مناظر خیره کننده، از یک سافاری با قایق استفاده کنید.

2. دریاچه ناکورو

دریاچه ناکورو در دره بزرگ ریفت و در پارک ملی دریاچه ناکورو واقع شده و در ارتفاع 1745 متری قرار دارد و به خاطر تعداد زیادی فلامینگو که از جلبک‌های آن تغذیه می‌کنند، شناخته شده است. دریاچه ناکورو که توسط آبشارها، صخره‌ها و جنگل‌ها احاطه شده است، منبع آبی حیاتی برای کرگدن‌ها، گورخرها، بوفالوها و زرافه‌های روچیلد است. اگر برای بازدید از محبوب‌ترین پارک‌های ملی کنیا وقت ندارید، توصیه می‌کنیم از پارک ملی دریاچه ناکورو به عنوان یک سفر یک روزه مستقل از نایروبی دیدن کنید. دریاچه ناکورو تنها 3.5 ساعت با ماشین از پایتخت فاصله دارد و مکانی دیدنی برای پیک نیک است.

3. دریاچه بوگوریا

دریاچه بوگوریا که درست در شمال خط استوا و در حدود 250 کیلومتری نایروبی قرار دارد، یک دریاچه قلیایی کم عمق و باریک است و در کنار سایر دریاچه‌های دره ریفت، محل لانه‌سازی فلامینگوها است و بیش از 2 میلیون  فلامینگو در سواحل آن لانه می‌کنند که در هر زمانی از سال می توانید قابل رویت هستند. بسیاری از مسافران بازدید از دریاچه بوگوریا را با دریاچه بارینگو ترکیب می‌کنند. موقعیت دور بوگوریا به این معنی است که بازدیدکنندگان کمتری را  نسبت به پارک‌های ملی مجاور جذب می‌کند. احساس خواهید کرد که انگار کل دریاچه را برای خود دارید.

4. دریاچه ویکتوریا

بزرگترین دریاچه آفریقا بین کنیا، اوگاندا و تانزانیا قرار دارد و کنیا 6 درصد از مساحت 68800 کیلومتر مربع دریاچه ویکتوریا را در خود جای داده است. دریاچه ویکتوریا دومین دریاچه بزرگ آب شیرین در جهان است. حداکثر طول آن 359 کیلومتر و 337 کیلومتر عرض آن است. حجم آب دریاچه حدود 2424 کیلومتر مکعب است. خط ساحلی آن در غرب کنیا دارای حیات وحش فراوان و چندین شهرک، از جمله کیسومو، سومین شهر بزرگ کنیا و یک پست تجاری بزرگ در قرن نوزدهم است. دریاچه ویکتوریا جزء جاذبه‌های گردشگری کنیا است که شامل بیش از 200  گونه‌ماهی است و سیکلید هاپلو کرومین گروه بومی اصلی است. با این حال، بسیاری از گونه‌ها در 50 سال گذشته منقرض شده‌اند و دانشمندان تخمین می‌زنند که گونه‌های ماهی بومی دریاچه ویکتوریا 80 درصد کاهش یافته است. سوف‌نیل بدنام ترین گونه مهاجم دریاچه ویکتوریا است.

5. دریاچه تورکانا

دریاچه تورکانا که قبلاً به عنوان دریاچه رودولف شناخته می‌شد ، دریاچه‌ای در دره ریفت کنیا در شمال کنیا است که طول آن 290 کیلومتر و حداکثر عرض آن 32 کیلومتر است. حداکثر عمق دریاچه 109 متر و حجم آب آن حدود 203.6 کیلومتر مکعب است و انتهای شمالی آن به اتیوپی می‌رسد. این بزرگترین دریاچه بیابانی دائمی و بزرگترین دریاچه قلیایی جهان است. از نظر حجم، چهارمین دریاچه نمک جهان، پس از دریای خزر، ایسیک کول و دریاچه وان (با عبور از دریای آرال جنوبی که در حال کوچک شدن است) و در  بین همه دریاچه‌ها رتبه 24 را دارد. دریاچه تورکانا بزرگترین کویر دائمی و دریاچه قلیایی جهان است.

6. دریاچه بارینگو

دریاچه بارینگو یکی از دریاچه‌های دره ریفت کنیا است. مساحت آن 130 کیلومتر مربع و ارتفاع آن 970 متر است. این دریاچه آب شیرین و یکی از دو دریاچه آب شیرین در دره ریفت است و دیگری دریاچه نایواشا است. دریاچه بارینگو، پس از دریاچه تورکانا، شمالی‌ترین دریاچه دره ریفت کنیا است. این دریاچه توسط چندین رودخانه تغذیه می‌شود: Molo ، Perkerra و  Ol Arabel. هیچ خروجی آشکاری ندارد. فرض بر این است که آبها از طریق رسوبات دریاچه به سنگ بستر آتشفشانی گسلی نفوذ می‌کنند. این یکی از دو دریاچه آب شیرین در دره ریفت در کنیا است.

7. دریاچه Elementaita

این یک دریاچه سودا است که در دره بزرگ ریفت واقع شده است. مساحت این دریاچه 18 کیلومتر مربع و ارتفاع آن 1670 متر است که در حدود 120 کیلومتری شمال غربی نایروبی، کنیا واقع شده است.

8. دریاچه ماگادی

دریاچه ماگادی جزء جاذبه‌های گردشگری کنیا است که جنوبی‌ترین دریاچه در دره ریفت کنیا است که در حوضه‌ای از سنگ‌های آتشفشانی گسل‌دار در شمال دریاچه ناترون تانزانیا واقع شده و 32 کیلومترطول و 3 کیلومتر عرض دارد و در حدود 240 کیلومتر شرق دریاچه ویکتوریا واقع شده است. در طول فصل خشک، 80 درصد آن توسط سودا پوشانده شده است و به خاطر راه رفتن پرندگان، از  جمله فلامینگوها، شناخته شده است. دریاچه ماگادی یک دریاچه شور و قلیایی است که در جنوب کنیا در دره ریفت کنیا قرار دارد. مساحت آن تقریباً 100 کیلومتر مربع است. این شهر به خاطر  ذخایر گسترده‌ای از پرندگان چرتی و موجدار معروف است. چندین نهر، چه سرد و چه گرم، به دریاچه می‌ریزد، در حالی که همه چشمه‌های آب سودا از میان پوسته کیک شده سرازیر می‌شوند و آب‌ها را به رنگ صورتی زنده می‌کنند.