توجه توجه توجه: شما می‌خواهید یکی از خاص‌ترین و بی‌نظیرترین سفرهای زندگی خود را مطالعه کنید. مطمئن هستم، حتی با خواندن برنامه روزانه سفر، احساس لذت و شادمانی و افتخار سراسر وجود شما را فرا خواهد گرفت. تصور دیدار حجم عظیمی از شکوه و عظمت ایران بزرگ در سرزمین نیاکان فارسی زبان همچون بخارا و سمرقند و خوارزم وصف ناشدنی است. من اینجا هستیم تا شما را به یکی از آرزوهای دیرینه‌تان برسانم. حتی اگر قصد سفر با من را ندارید، لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با من تماس بگیرید. من به صورت رایگان تمامی اطلاعات و تجربیات سال‌ها سفر در این مسیر را در اختیار شما قرار خواهم داد. در هر ساعت از شبانه روز که تماس بگیرید، با کمال افتخار و عشق به ایران زمین و دوستداران آن پاسخگوی شما خواهم بود.

آنچه باعث می‌شود سفر جاده ابریشم یک سفر بی‌نظیر، خاص و منحصر به فرد شود، تعداد بالای آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی آن است که در این سفر دیده می‌شود. در سفر گروهی و فرهنگی جاده ابریشم بیش از 100 اثر باشکوه از نزدیک بازدید می‌شود. این لیست تعدادی از مکان‌هایی است که در سفر جاده ابریشم با هم خواهیم دید. میدان امیر تیمور، موزه امیر تیمور تاشکند، ارگ بخارا، زندان اسکندر در بخارا، بنای اقامتگاه شاهزاده رومانوف، رصدخانه الغ بیک، مجموعه تاریخی ریگستان، مسجد بی بی خانم، مقبره تیمور لنگ، بازار چارسو، میدان استقلال تاشکند، مجموعه تاریخی شاه زنده، مدرسه الغ بیک سمرقند، مدرسه شیردار، مسجد و مدرسه طلاکاری، مسجد خضر سمرقند، موزه افراسیاب سمرقند، شهر تاریخی افراسیاب، زیارتگاه دانیال نبی در شهر سمرقند، آرامگاه برهان الدین ساغرچی (روح آباد)، بازار سیاب، آرامگاه امام البخاری، مقبره امیر اسماعیل سامانی، مسجد کلان بخارا، مناره کلان بخارا، مدرسه میر عرب در بخارا، مجسمه ملانصرالدین در بخارا، لب حوض، ستاره ماه خاصه، مدرسه نادر دیوان بیگی، مدرسه الغ بیک بخارا، مدرسه عبدالعزیزخان در بخارا، چار منار بخارا، طاق صرافان، طاق زرگران، مسجد بالا حوض، چشمه ایوب، بهاالدین نقشبندی، آرامگاه چاربکر بخارا، ایچان قلعه در خیوه، ارگ کهن خیوه، مدرسه محمد امین خان خیوه، کلته منار (منار کوچک) خیوه، آرامگاه پهلوان محمود (پوریای ولی)، مدرسه و منار اسلام خواجه، مسجد جامع خیوه، حیاط سنگی خیوه (حولی تاش)، پنجکنت باستانی، آرامگاه ابوعبداللّه رودکی، سایت باستانی و تاریخی سرزم، منطقه تاریخی حصار تاجیکستان، شهر دوشنبه پايتخت تاجیکستان، كوهستان‌ فان، دره ورزاب و منطقه انزاب، موزه ملی تاجیکستان


در سفرهای قبلی ناز نیوز تا به حال 161 نفر شرکت کرده‌اند. مشاهده سوابق


 مدت زمان برنامه: 11 شب و 12 روز
 هزینه سفر: ۱۰۵۰ دلار آمریکا + بلیط پرواز
 درجه سختی: 1 از 5
 هزینه پرواز: فعلا حدود 21 میلیون تومان
 تاریخ شروع سفر ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
 تاریخ پایان سفر 27 اردیبهشت ۱۴۰۳
شرح
تاریخ حرکت
مدت زمان
پذیرش
شانزدهمین سفر ازبکستان و تاجیکستان
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
12 روز
تماس بگیرید
هفدهمین سفر ازبکستان و تاجیکستان
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
12 روز
تکمیل ظرفیت
هجدهمین سفر ازبکستان و تاجیکستان
18 شهریور 1403
12 روز
در حال ثبت‌نام
نوزدهمین سفر ازبکستان و تاجیکستان
نوروز 1404
12 روز



برنامه شانزدهمین سفر گروهی ازبکستان و تاجیکستان
 (جاده ابریشم)


روز اول:

با پرواز به سمت شهر تاشکند  پرواز خواهیم کرد. بعد از انجام تشریفات پرواز و تهیه سیم کارت و تهیه پول رایج کشور ازبکستان به سمت هتل حرکت کرده و تا بعد ازظهر استراحت خواهیم کرد. در ابتدای شب یک گشت سبک شهری خواهیم داشت.

روز دوم:
صبح بعد از صرف صبحانه به سمت میدان امیر تیمور حرکت کرده و از  موزه امیر  تیمور بازدید خواهیم کرد. سپس به سمت بازار سنتی چهارسو رفته و از قلب تپنده شهر تاشکند بازدید خواهیم کرد. بعد از ظهر به دیدار مجیک  سیتی تاشکند رفته و از زیباییهای بی نظیر آن لذت خواهیم برد.

روز سوم:
امروز با قطار به سمت سمرقند حرکت خواهیم کرد. بعد از ورود به شهر سمرقند به هتل زیبای محل اقامت خود رفته و استراحت خواهیم کرد. بعدازظهر به دیدار منطقه تاریخی ریگستان خواهیم رفت. از مسجد و مدرسه شیردار، طلاکاری و الغ‌  بیک بازدید کرده و به سمت مسجد بی‌‎بی خانم حرکت خواهیم کرد.

روز چهارم:
امروز ادامه دیدار از شهر سمرقند را خواهیم داشت. دیدار از موزه افراسیاب، مجموعه شاه زنده، مسجد حضرت خضر، رصدخانه الغ‎بیک و مقبره تیمور برنامه‌های امروز ما در شهر سمرقند خواهند بود.

روز پنجم:
با قطار به سمت شهر بخارا حرکت خواهیم کرد. بعد از ورود به شهر بخارا و اقامت و استراحت در هتل یک بازدید سبک از مجموعه آثار تاریخی شهر بخارا  خواهیم داشت.

روز ششم:
امروز بازدید از ارگ بخارا، مسجد و مناره کلان، لب حوض، مسجد بالای حوض، چشمه ایوب، مقبره امیر اسماعیل سامانی و مجموعه ماه خاصه دیدن خواهیم کرد. امروز صبح و بعد از ظهر بازدید از آثار تاریخی شهر بخارا خواهیم داشت.

روز هفتم:
با قطار عادی بخارا به سمت شهر خیوه حرکت خواهیم کرد. بعد از ورود به شهر خیوه چند ساعتی را استراحت کرده و سپس بازدید از قلعه تاریخی ایچان قلعه را آغاز خواهیم کرد. تمام اماکن دیدنی شهر خیوه در درون قلعه قرار داشته و بازدیدهای ما صبح و بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

روز هشتم:
امروز به بررسی و بازدید باقیمانده آثار تاریخی موجود در ایچان قلعه شهر  خیوه خواهد گذشت. بعدازظهر فرصتی برای استراحت و گشت و گذار در شهر خیوه در  اختیار همراهان عزیز خواهد بود.

روز نهم:
صبح خیوه را به مقصد شهر سمرقند ترک خواهیم کرد. تمام روز در قطار بود و غروب وارد شهر سمرقند خواهیم شد. بلافاصله به سمت مرز پنجکنت حرکت و بعد از انجام تشریفات مرزی وارد کشور تاجیکستان خواهیم شد. شب را در شهر پنجکنت خواهیم بود.

روز دهم:
بعد از صرف صبحانه و بازدید کوتاه از شهر پنجکنت به سمت روستای پنج رود و مقبره رودکی حرکت خواهیم کرد. ساعتی را در دامنه کوهستان با پدر شعر فارسی خلوت کرده و سپس به سمت شهر دوشنبه حرکت خواهیم کرد. امروز از گردنه‌های زیبای ورزاب عبور کرده و از زیبایی‌های بی‌نظیر ارتفاعات فان لذت خواهیم برد. مسیر ما به سمت دوشنبه کوهستانی و بسیار دیدنی خواهد بود. غروب به شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان خواهیم رسید.

روز یازدهم:
بعد از صرف صبحانه یک روز پرکار برای دیدار از شهر دوشنبه خواهیم داشت. میدان مرکزی شهر دوشنبه، مجسمه امیر اسماعیل سامانی، کتابخانه بزرگ فردوسی، بنای بیستمین سالگرد استقلال تاجیکستان، پارک رودکی و موزه ملی شهر دوشنبه از اماکنی هستند که امروز بازدید خواهیم کرد. بعد از نهار به دیدار مقبره صدرالدین عینی رفته و سپس برای خرید سوغاتی به سمت بازار خواهیم رفت.

روز دوازدهم:
پرواز به سمت ایران

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه به شماره 09158086001 با موضوع سفر جاده ابریشم پیام بدهید تا با شما تماس بگیریم.
نکته  مهم: ما بیش از 20 سال است که در حال برگزاری این سفر به صورت تخصصی  هستیم. این سفر کامل‌ترین و در عین حال اقتصادی‌ترین سفری است که از مقصد  ایران برگزار می‌شود.

نکات مهم سفر جاده ابریشم:

  • تمامی هزینه‌های برنامه‌های اختیاری بر عهده همسفر می‌باشد.
  • تمام وعده‌های غذایی نهار و شام در طول سفر بر عهده همسفر می‌باشد.
  • هزینه تست کرونا در صورت نیاز با همسفر می‌باشد.
  • هزینه عوارض خروج با همسفر می‌باشد.
  • مبلغ  570 دلار به عنوان پیش پرداخت در هنگام ثبت نام پرداخت می‌شود. در صورت کنسل کردن از طرف مسافر 70 درصد این مبلغ غیر قابل استرداد خواهد بود. مابقی در روز اول سفر تسویه خواهد شد.
  • مسئولیت کنترل پاسپورت و تاریخ انقضای آن مبنی بر ۷ ماه اعتبار از زمان ورود به کشور مقصد با همسفر می‌باشد.
  • با  توجه به ماهیت سفر، امکان بروز تغییراتی در برنامه به صلاحدید راهنمای برنامه وجود خواهد داشت.
  •  تمام هزینه‌های اتفاقات فورس ماژور که خارج از ید مجری برنامه می‌باشد، مانند: رخدادهای طبیعی که باعث بروز تغییرات در برنامه شود با همسفر می‌باشد.


خدماتی که شامل سفر می‌باشد:

  • هتل و کلیه اقامت‌ها (هتل‌های 2 و سه ستاره تاپ با امتیاز بالای 8 در سایت بوکینگ)
  • صبحانه 
  • راهنمای تخصصی در کل برنامه
  • بیمه مسافرتی تا سقف ۳۰۰۰۰ یورو
  • کلیه ترانسفرها طبق برنامه
  • هزینه ورودی تمامی اماکن تاریخی، باستانی و فرهنگی طبق برنامه

لوازم مورد نیاز پیشنهادی سفر جاده ابریشم

  • تی شرت، لباس آستین بلند، لباس زیر به تعداد مورد نیاز
  • عینک آفتابی، کلاه آفتاب گیر، کرم ضد آفتاب
  • داروهای شخصی
  • حداقل ۳۰۰ دلار همراه بیاورید

برای دیدن تصاویر سفرهای قبلی صفحه گالری را بازدید نمایید